Cum mi-am schimbat salteaua gratis

15044817_1317682421596968_1640637178_o

Nu aruncați actele de garanție de la produsele achiziționate, doar dacă sunt expirate. Eu am moștenit această deprindere de la mama mea, am un biblioraft plin cu tot soiul de acte, printre care și garanții.

Într-o zi, acum aproape o lună, m-am hotărât să fac ordine în bibioraftul respectiv, soția mea îmi ceruse asta de câteva ori, în urmă cu ceva vreme, nu știu exact câtă, ideea e că i-am spus că voi face asta, iar dacă zic că fac ceva, e clar că voi face, doar că nu se știe când. 🙂

Am luat la rând hârtiile, le-am reorganizat pe domenii, am ajuns la garanții, unde am constatat, surprins, că salteaua de pe patul din dormitor, încă avea garanție până în luna ianuarie 2017. Stabilisem înainte de asta cu soția, să cumpărăm alta cât de curând, deoarece își pierduse calitatea, chiar mă “gâdila” uneori cu un arc pe la coaste, depinde de poziția în care era și zic asta deoarece chiar am respectat recomandările pentru prelungirea vieții, adică o întorceam pe toate părțile, dar degeaba.

Bun, iau numărul de fix de la firma Casa Rusu din Deva, de unde am achiziționat salteaua și sun, răspunsul a venit prompt:  “număr nealocat”. Caut pe Google firma, găsesc un număr de mobil și sun. Surpriză, răspunde un bărbat (fostul patron), care îmi spune că firma respectivă din zona gării s-a închis si nu mai este alt reprezentant al firmei în zonă, iar el nu mai colaborează cu firma. Nu mă las, caut mai departe pe net și găsesc contacte la vreo trei reprezentanțe Casa Rusu în Timișoara, aleg una din firme și sun.

Îmi răspunde o domnișoară sau doamnă, căreia îi explic situația, cum că firma de la Deva s-a închis, că am garanție la saltea și întreb cum procedăm să îmi schimbe salteaua, la care aceasta mi-a cerut să îi trimit mail cu garanția și factura, urmând să mă sune. După 10 minute sună telefonul, răspund, domnișoara (am să îi spun domnișoară, pentru că avea vocea uneia) îmi spune că a verifiacat actele și îmi vor schimba salteaua, la care am întrebat-o cum procedăm? “Păi o aduceți aici la Timișoara și o schimbăm”, i-am spus că salteaua e prea grea să o duc în spate până acolo, că eu nu dispun de o mașină cu care să pot face asta, dar că voi contacta un curier care să le ducă salteaua, iar eu sau ei să plătească transportul fiind destul de voluminoasă, domnișoara a zis instant că nu se poate. Am întrebat dacă colegii lor nu fac distribuție în județul nostru, ca să aducă o altă saltea, iar eu să o predau pe cea veche. Domnișoara, nu și nu, primind doar refuzuri, chiar dacă am avut o conversație civilizată și pe un ton normal, recunosc că m-am enervat puțin, moment în care, i-am precizat că voi contacta Oficiul Pentru Protecția Consumatorului, pentru a clarifica situația, după care am încheiat discuția. Nu am i-am spus asta ca și amenințare, dar nu am mai fost nevoit până acum să apelez la garanție pentru produse voluminoase și neștiind cum se procedează, am vrut să văd ce spun și cei de la oficiu.

Sun la  OPC Deva (0254214971 – în caz de nevoie), unde un domn foarte amabil, contrar așteptărilor (trebuie să scap de părerile preconcepute), m-a lămurit, spunându-mi că în cazul meu, firma trebuie să îmi livreze o nouă saltea, acasă, recomandându-mi ca înainte să fac o plângere să încerc o ințelegere amiabilă cu reprezentanții firmei.

Sun din nou la Casa Rusu Timișoara, îi relatez domnișoarei conversația cu reprezentantul OPC, dânsa s-a blocat, probabil nu se aștepta să fac ceea ce spusesem mai devreme, îmi spune că v-a reveni în scurt timp cu un telefon, după ce îi v-a prezenta problema mea directorului.

Telefonul a venit destul de repede, “Domnul Demeter, am vorbit cu domnul director, vă schimbăm salteaua, vă dăm una nouă, cu încă doi ani garanție” Toate astea pe o voce suavă, de mă ungea la inimă, mă simțeam ca la “Iartă-mă”. După două săptămâni m-a sunat din nou, mi-a spus că salteaua v-a veni de la Sibiu, iar azi, după incâ o săptămână salteaua a ajuns, nou nouță, tare, cu 2 cm mai groasă decât precedenta și de calitate mai bună, așa că la noapte nu o să mai mi-o iau în coaste de la saltea, numa’ de la nevastă, că sforăi. 🙂

Nu renunța ușor în astfel de cazuri, apelează la toate variantele avute la dispoziție și pune bine-o garanție,când îți trebuie? Nu se știe…

 

2 comments on “Cum mi-am schimbat salteaua gratis”

  1. Alex Pau says:

    offtopic,dar totusi ontopic cu domnul de la OPC:am fost la Itm Deva pt o hartie(care teoretic trebuia sa fie 3 hartii una de la itm Arad,una de la Itm Timisoara si una de la Itm Bucuresti) si i-am explicat doamnei ca eu am nevoie de hartia aia si nu e normal sa umblu prin toata tara pt ea.Foarte calma doamna mi-a spus ca nu e normal si se rezolva,a intrat pe calculator si mi-a zis ca trebuie sa merg la ghiseu sa platesc 5 lei.Dupa 10 minute de la intrarea mea in biroul doamnei,unde toate 3 doamnele de acolo erau intr-o veselie totala,am iesit cu hartia de care aveam nevoie.totul super civilizat,toata lumea intr-o stare buna,fara stres(am trecut pe la 3 doamne cu dat banii,luat chitanta,dat rest, dar asta nu era vina lor cat a birocratiei)
    Am plecat de acolo cu remarca: ” Doamna,va multumesc! Nu credeam vreodata ca la o institutie a statului voi rezolva asa repede si cu o asa atitudine pozitiva din partea dumneavoastra!”
    Mai avem o sansa!

    1. Ladislau says:

      Da, am avut și eu câteva experiențe plăcute pe la instituții în ultima vreme, încet, încet ne schimbăm. De noi depinde.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *